Ανατροπές στη φορολογία αυτοκινήτων
Θα φορολογούνται με βάση την αξία και όχι τον κυβισμό
Ριζικές αλλαγές στο καθεστώς φορολόγησης της κατοχής και χρήσης Ι.Χ. αυτοκινήτων προωθεί το υπουργείο Οικονομικών, με στόχο οι υπολογισμοί των πάσης φύσεως επιβαρύνσεων να γίνονται με βάση τις αγοραίες αξίες των οχημάτων και όχι με βάση τον κυβισμό, όπως ισχύει σήμερα.
Όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, σύμφωνα με το σχέδιο που προωθεί το υπουργείο, οι αξίες των Ι.Χ. θα λαμβάνονται υπόψη προκειμένου να προσδιορίζονται τα τεκμήρια διαβίωσης, ο φόρος πολυτελείας και τα τέλη κυκλοφορίας, εξέλιξη, η οποία σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς ενδέχεται να οδηγήσει στην αύξηση των φορολογικών επιβαρύνσεων για τα αυτοκίνητα χαμηλού και μεσαίου κυβισμού και στη φορολογική ελάφρυνση των Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού.
Οι ανατροπές στη φορολογία των Ι.Χ. αυτοκινήτων έχουν ήδη δρομολογηθεί από τον υφ. Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη, ο οποίος προχώρησε στη σύσταση μιας άτυπης επιτροπής εμπειρογνωμόνων και ανέθεσε σε αυτήν το έργο της κατάρτισης αναλυτικού πορίσματος με προτάσεις για την εφαρμογή ενός νέου τρόπου φορολόγησης.
Η επιτροπή έχει δεσμευτεί να παραδώσει το πόρισμά της στα μέσα Σεπτεμβρίου, ώστε οι αλλαγές να ενσωματωθούν στο επόμενο μεγάλο φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή το φθινόπωρο.
Τα σενάρια που ήδη εξετάζει η επιτροπή προβλέπουν ότι για τον προσδιορισμό της αγοραίας αξίας των Ι.Χ. αυτοκινήτων μπορούν να ληφθούν υπόψη οι τιμοκατάλογοι που χρησιμοποιούν οι ασφαλιστικές εταιρείες για να υπολογίζουν τις αποζημιώσεις, ή οι εργοστασιακές τιμές με βάση τις οποίες υπολογίζεται το τέλος ταξινόμησης κατά των εκτελωνισμό των αυτοκινήτων ή συνδυασμός και των δύο πηγών πληροφόρησης.
Επί των αγοραίων τιμών που θα προσδιορίζονται με βάση τα παραπάνω στοιχεία θα εφαρμόζονται συντελεστές απομείωσης ανάλογα με τα έτη κυκλοφορίας.
Όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, σύμφωνα με το σχέδιο που προωθεί το υπουργείο, οι αξίες των Ι.Χ. θα λαμβάνονται υπόψη προκειμένου να προσδιορίζονται τα τεκμήρια διαβίωσης, ο φόρος πολυτελείας και τα τέλη κυκλοφορίας, εξέλιξη, η οποία σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς ενδέχεται να οδηγήσει στην αύξηση των φορολογικών επιβαρύνσεων για τα αυτοκίνητα χαμηλού και μεσαίου κυβισμού και στη φορολογική ελάφρυνση των Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού.
Οι ανατροπές στη φορολογία των Ι.Χ. αυτοκινήτων έχουν ήδη δρομολογηθεί από τον υφ. Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη, ο οποίος προχώρησε στη σύσταση μιας άτυπης επιτροπής εμπειρογνωμόνων και ανέθεσε σε αυτήν το έργο της κατάρτισης αναλυτικού πορίσματος με προτάσεις για την εφαρμογή ενός νέου τρόπου φορολόγησης.
Η επιτροπή έχει δεσμευτεί να παραδώσει το πόρισμά της στα μέσα Σεπτεμβρίου, ώστε οι αλλαγές να ενσωματωθούν στο επόμενο μεγάλο φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή το φθινόπωρο.
Τα σενάρια που ήδη εξετάζει η επιτροπή προβλέπουν ότι για τον προσδιορισμό της αγοραίας αξίας των Ι.Χ. αυτοκινήτων μπορούν να ληφθούν υπόψη οι τιμοκατάλογοι που χρησιμοποιούν οι ασφαλιστικές εταιρείες για να υπολογίζουν τις αποζημιώσεις, ή οι εργοστασιακές τιμές με βάση τις οποίες υπολογίζεται το τέλος ταξινόμησης κατά των εκτελωνισμό των αυτοκινήτων ή συνδυασμός και των δύο πηγών πληροφόρησης.
Επί των αγοραίων τιμών που θα προσδιορίζονται με βάση τα παραπάνω στοιχεία θα εφαρμόζονται συντελεστές απομείωσης ανάλογα με τα έτη κυκλοφορίας.